.

Kalniečių g. 233,  Kaunas
8646 83578   

​Kaip pasiruošti bėgiojimui?


„Bėgiojimas – tai ne tik kūno stiprinimas. Tai ir psichologinio balanso sugrąžinimas“ – būtent taip teigia daugelis gydytojų savo pacientams paprasčiausiai rekomenduodami pradėti bėgioti. Visgi, tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad bėgiojimas toks paprastas procesas. Jeigu iki šiol niekada to nedarėte – nepavyks paprasčiausiai pašokti nuo lovos ir nubėgti be jokio vargo kelis kilometrus. Tam reikia pasiruošimo. Tačiau žengus pirmą žingsnį – viskas tik paprasčiau.


Kaip pradėti bėgti?


Lietuva – žalias kraštas, tad nesunkiai atrasite vietą, kuri galėtų tapti jūsų kasdienine distancija siekiant konkretaus tikslo – tapti fiziškai aktyvesniu. Jeigu gyvenate didmiestyje ir greta nėra jokių parkų – rekomenduojame keliauti į sporto klubą, kuriuose esantys takeliai leis jums išlieti savo energiją. Kaip tai daryti – dažniausiai pakonsultuoja treneriai.

1. Pasirūpinkite tinkama avalyne. Sportbačiai ir panašaus tipo batai gali būti pasirenkami sportuojant, tačiau jokiu būdu ne bėgiojant. Sportinių prekių vietose dirbantys profesionalai patars, kokie batai geriausi bėgiojimui. Pasinaudokite specialistų konsultacija.

2. Tuomet jums reikia susirasti bėgiojimui skirtą trasą. Jeigu niekada iki šiol nebėgiojote – rekomenduojame pirmuosius kilometrus bėgti ant žolės. Tuomet sąnariams bus paprasčiau.

3. Prieš kiekvieną bėgimą rekomenduojame bent jau kiek apšilti. Tokiu atveju kūnas pasiruoš kiek intensyvesniam fiziniam aktyvumui.


Saikas – geriausias pasirinkimas


Daugelis žmonių klaidingai mano, kad bėgti – paprasta. Deja, vos pabėgę kelis šimtus metrų pamato, kad nebeturi energijos ir pradeda sunkiai kvėpuoti. Tokiu atveju labai svarbu sumažinti tempą. Saikingas bėgiojimas – puikus vaistas, tačiau jeigu tai darysite per prievartą - galite sau kelti sau daugiau žalos nei naudos. Kas kelias dienas didinkite savo maratono ilgį, tačiau nedrastiškai. Pirmieji jūsų bėgimai gali nesiekti net kilometro, tačiau tai gera pradžia.


Kada yra geriausia bėgioti?


Bėgiojimo laiką kiekvienas žmogus nusistato pats. Vieniems geriausia tai yra daryti ryte, kadangi bėgiojimas padeda pabusti. Kiti mano, kad vakaras yra geriausias pasirinkimas, kadangi bėgiojimas padeda pailsėti iš po dienos darbų. Šiuo atveju rekomenduojame pasirinkti jums labiausiai tinkantį laiką.

Svarbiausia atsiminti, kad bėgiojimas jokiu būdu negali būti darbas. Tai malonumas, kurį kiekvienas žmogus gali reguliuoti pats. 


Kokybiškas bėgiojimas yra apipinamas šių veiksnių:


1. Didinkite distanciją. Tačiau nerekomenduojame didinti greičio. Tai skirta maratonininkams ir jie sportuoja kiek kitaip nei paprasčiausiai bent minimaliai pajudėti norintys asmenys.

2. Išlaikykite tempą. Bėgiojimo metu svarbiausia, kad pats bėgimo procesas būtų reguliarus. Jeigu darosi sunku – sumažinkite tempą.

3. Kontroliuokite save. Nežiūrėkite, ką apie bėgimą kalbą profesionalai. Kiekvienas žmogus žino savo galimybes, tad į jas atsižvelgdamas jis ir turi pasirinkti jam labiausiai tinkantį bėgimą.



Atsiminkite, kad ir kaip bebūtų sunku – gera pradžia jau yra pusė darbo. Pamatysite, kaip ilgainiui bėgimas taps malonumas ir vis labiau norėsis save pranokti.