.

Kalniečių g. 233,  Kaunas
8646 83578   8696 65193

Kaip nepersivalgyti per šventes?

Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo sukelia rimtų negalavimų. Persivalgymas gali sutrikdyti virškinimo trakto, kepenų ir tulžies organų veiklą, sukelti tokių negalavimų kaip skydliaukės disfunkcija, hipertenzija, distonija, gastritas, opaligė, netgi sąnarių ligos.



Kaip išvengti šventinio persivalgymo?

Jei rengiate šventę patys, galite paruošti specialių patiekalų, kurių gaminimui bus panaudota kiek įmanoma mažiau prieskonių, žolelių ir druskos, nes prieskoniai didina apetitą ir skatina valgyti milžiniškomis porcijomis. Prieskoniai ir druska ‒ tai natūralūs aromato ir skonio stiprikliai, slopinantys saiko jausmą.

Reikėtų vengti ir pikantiškų maisto produktų:

  • silkės,
  • konservuotų ir marinuotų daržovių,
  • adžikos (armėniško prieskonių mišinio),
  • aštrių padažų.

Svarbu sekti valgomo maisto kiekį ‒ porcija turėtų tilpti į delną. O pertrauka tarp maisto vartojimo turi būti ne trumpesnė nei 2 val. Rekomenduojama nepiktnaudžiauti skysčiais: geriau vartoti nesaldintus gėrimus, šviežias sultis. Gaminant salotas majonezą pakeiskite aliejumi arba mažo riebumo grietine.

Jei kvietimą į svečius gavote iš anksto ir skundžiatės sutrikusia kepenų veikla, galite savo kūną paruošti didesniam maisto kiekio suvartojimui (tikėtina, kad vis tiek suvalgysite šiek tiek daugiau nei įprastai). Prieš dvi savaites iki šventės galite pradėti vartoti atkuriamuosius, kepenų veiklą stimuliuojančius preparatus, tai padės išvengti rimtų, su žarnyno ligomis susijusių problemų.



Kaip pašalinti persivalgymo pasekmes po švenčių?

Pajutus rimtų persivalgymo sukeltų sutrikimų rekomenduojama vartoti fermentų pagrindu sukurtų medikamentų, kurie pagreitina virškinimą. Nepamirškite dėl vaisto vartojimo ir jo sukeliamo poveikio pasikonsultuoti su gydytoju ar vaistininku.

Gana dažna nuomonė, kad po persivalgymo privaloma daryti iškrovos dieną arba laikytis griežtos dietos. Toks mąstymas ‒ klaidingas. Persivalgymas savaime organizmui sukelia stresą, o griežta dieta gali dar labiau pabloginti sveikatą. Tad pirmosiomis dienomis po švenčių mityba turėtų būti reguliari ir teisinga:

  • stebėkite maisto kokybę ir kiekį,
  • venkite riebalų,
  • skaičiuokite baltymų ir angliavandenių kiekį,
  • vartokite kuo mažiau druskos.

Tik praėjus savaitei ar ilgesniam laiko tarpui, jei jausite tokį poreikį, galėsite pradėti laikytis dietos, kuri neturėtų trukti ilgiau nei tris dienas.

Persivalgymas organizmui sukelia didelį stresą. O stresas dažnai lemia sveikatos negalavimų atsiradimą. Tik patys galime stebėti ir reguliuoti savo mitybą, o tai reiškia, kad galime valdyti ir savo organizmo sveikatą. Tad pasistenkime nepersivalgyti!



Info: medguru.lt