.

Kalniečių g. 233,  Kaunas
8646 83578   

​Figurėja pataria: kaip nepersivalgyti per šventes?

Visus metus intensyviai sportuojate, kad galėtumėte džiaugtis puikiu kūnu ir štai atėjus metų galo šventėms per kelias dienas susigrąžinate visus kilogramus, kuriuos deginote ištisus metus. Atsipalaiduoti, pailsėti – svarbu, tačiau valgymas gali būti ir saikingas, tad apie tai šįkart ir kalbėsime.

Įvertinkite pasekmes

Stiprios valios žmonės dažniausiai pagalvoja, koks bus rezultatas, jeigu jie sau leis mėgautis tokiu maisto kiekiu, kokio nori. Pasistenkite ir save įtikinti, kad riebus arba labai saldus maistas visiškai panaikins kelių mėnesių darbą, tad ar verta dėl kelių minučių malonumo liūdinti savo organizmą? Ir šiuo atveju kalbame ne tik apie kalorijų skaičių. Suvalgius didelį kiekį riebaus maisto darosi sunku judėti, užpuola tingumas, žmogus nebenori nieko veikti... Motyvuokite save per šventes būti aktyviai, o ne pasyviai.

Gaminkite sveiką maistą

Lietuviškos kalėdos tikrai nebūtinai turi būti riebios. Jeigu turite konkrečią dietą – švenčių metu taip pat maitinkitės taip, kaip kasdien. Jeigu norite save palepinti skaniais, tačiau lengvais ir nekaloringais patiekalais – tuomet siūlome pasidairyti po internete esančius skelbimus. Sveikuoliai, vegetarai ir veganai dalinasi labai maistingais ir tuo pačiu sočiais patiekalais, kurie galėtų puošti jūsų šventinį stalą.

Siūlome vengti šių pikantiškų maisto patiekalų per šventes:

1. Marinuotos arba konservuotos daržovės.

2. Silkė.

3. Aštrių arba labai riebių padažų.


Žiūrėkite kiek ir ko valgote

Švenčių metu yra labai svarbu derinti porcijos dydį. Vienas asmuo vienu prisėdimu TURI suvalgyti tiek, kiek tilptų į jo delną. Net jei pavalgęs jaučiatės alkanas – palaukite. Po truputį organizmas absorbuos medžiagas ir pajusite sotumo jausmą. Jau geriau vienu prisėdimu suvalgykite mažiau, tačiau prie stalo sėskite kelis kartus ir kaskart ragaukite vis kitų patiekalų.

Tarp maisto vartojimo turėtų būti ne trumpesnė nei dviejų valandų pertraukos.

Kaip pašalinti persivalgymo pasekmes?

Visgi, ne visada geri norai virsta realybe ir kartais vistiek padidiname maisto kiekius, ko rezultatas – nemalonus jausmas skrandyje bei žarnyne, sunkumas. Keli patarimai Jums padės kuo skubiau pašalinti šį nemalonų jausmą. Tiesa, kuomet jis dings – nebekartokite tų pačių klaidų.

· Labai geras dalykas yra lengvas pasivaikščiojimas. Kuomet pavalgysite išeikite į lauką, pabendraukite su kaimynais arba tiesiog pavedžiokite šunį.

· Galima vartoti fermentų pagrindu sukurtus medikamentus, kurie padės Jūsų žarnynui greičiau suvirškinti maistą. Žinoma, vaistai turėtų būti tik paskutinis pasirinkimas.

· Galima nueiti paplaukioti į baseiną, nueikite į pirtį ir panašiai. Svarbiausia kuo daugiau aktyvios veiklos. Jeigu gulėsite prie TV – viskas bus tik blogiau.

Pirmosios dienos po švenčių Jūsų organizmui būna pačios baisiausios, taigi kuomet valgote:

1. Būtinai žiūrėkite kiek ir ko valgote.

2. Venkite riebalų.

3. Venkite labai saldaus maisto.

4. Vartokite kuo mažiau druskos ir labai aštrių patiekalų.

5. Skaičiuokite baltymų ir angliavandenių kiekį.


Minėkite šventes džiaugsmingai ir atsipalaiduokite, tačiau nepamirškite, kad po švenčių teks vėl keliauti į įprastą gyvenimo ritmą.

- - Figurėja